Hrvatsko društvo filmskih djelatnika, najmnogoljudnija i najdugovječnija je udruga filmskih profesionalaca u Hrvatskoj – osnovana je 1950. godine, a trenutno broji preko 1000 članova. Povodom prošlogodišnje 70. obljetnice postojanja, HDFD je odlučio ustanoviti Nagradu Dragutin Nusshol za cjeloživotni doprinos kinematografiji, koja će se jednom godišnje dodjeljivati članu Društva koji je svojim djelovanjem zadužio hrvatsku, ali i svjetsku kinematografiju, i to u pravilu iz struka koje nisu autorske, već one “iza kamera”: majstorima rasvjete i scene, vođama snimanja, rekviziterima, kostimerkama, maskerkama, kaskaderima tj. svim onim filmskim zvanjima koja nisu u prvom planu medijskog zanimanja, a bez čijeg bi prisustva i znanja bilo nemoguće snimiti film, ne bismo li na taj način javnost pobliže upoznali s procesom nastajanja filmskog djela i brojnim zvanjima kojima se ljudi u Hrvatskoj mogu baviti u filmskoj proizvodnji.
Nagrada nosi ime legendarnog hrvatskog vođe snimanja Dragutina Nusshola, odgovornog za pozamašni postotak hrvatske filmske i televizijske produkcije, čovjeka koji je na filmski set znao uvesti red, pritom uvijek vodeći računa i o radnim pravima svih uključenih u stvaranje filmskog djela. Drago Nusshol nas je nažalost zauvijek napustio prije nekoliko godina, ali njegov utjecaj na kinematografiju i generacije filmskih djelatnika ostat će neizbrisiv.
Ovogodišnji, prvi dobitnik nagrade je gospodin Milan Stanišić, direktor filmskih ekipa i vođa snimanja koji je cijeli život proveo na filmskom setu na brojnim hrvatskim i svjetskim produkcijama: Roko i Cicibela, Povratak, Bombaški proces, Mala pljačka vlaka, The Winds of War, Transylvania 6-5000, Captain America, Schindler’s List, DragonHeart, Daylight, The Hunting Party… Gospodin Milan Stanišić bio je nezaobilazna figura zlatnog doba inozemnih filmskih produkcija snimanih u Hrvatskoj, a zatim i diljem Europe, koji se kroz svoj angažman uvijek potrudio u filmskim ekipama okupiti i što više hrvatskih filmskih profesionalaca, omogućivši im na taj način neprocjenjivo iskustvo, koje se zatim reflektiralo i na domaće filmske produkcije.